Geschreven door Monique
Op een prachtige zonnige middag in kom ik aan in Harkstede. Geheel aan mijzelf te wijten rij ik een paar rondjes rondom het afhaalpunt heen voordat ik zie waar ik precies moet zijn. Dat is de reden dat Miran inderdaad een stoepbord én een vast bord wil ontvangen. Want het moet veel duidelijker zijn waar je moet zijn als je bij lokale boeren je boodschappen wilt kopen.
Even later sta ik bij haar binnen. De mensen die bij haar een beschermde werkplek gevonden hebben stelen uiteraard direct mijn hart. Wat hangt hier een fijne energie. Miran stuurt mij door naar de schuur naast haar theehuisje. Daar vind ik haar collega die net de laatste klant van De Streekboer helpt.
‘Het waren er maar vier vandaag’. Ik hoor dat ze zelf ook vindt dat dat jammer is. Zo’n leuke plek, en zo fijn om je boodschappen lokaal, duurzaam en verpakkings-arm in huis te halen! Dat moet beter kunnen toch?
Miran ontvangt in de week nadat ik bij haar was een aantal plannetjes die in mij waren opgekomen dat weekend. Hoe kunnen we haar punt voor beide partijen rendabeler maken? Miran is eerlijk tegen mij en zegt dat ze dit allemaal al wel geprobeerd heeft. ‘Weet je’, zegt ze, ‘een vrij eenvoudige actie op de social media zou wel eens kunnen helpen’. En zo geschiede. Ze poste wat en warempel er kwamen nieuwe afhalers bij!
Toen we in het voorseizoen twee keer niet op vrijdag konden uitleveren omdat we chauffeurs tekort kwamen stelde Miran voor dat ze de bestellingen zelf wel kwamen ophalen voor die keer in Leek. Want ze wilde de nieuw verworven klanten niet weer direct kwijtraken door dat er een week tussenuit viel.
Wat en top inzet! Miran laat zien dat wij veel kunnen vanuit de loods en het kantoor, maar dat we vleugels krijgen met een beetje hulp vanuit onze schare trouwe fans.
Heb jij nou ook zo’n idee waarmee we eenvoudig nieuwe mensen weten te bereiken? Laat je dan zeker horen!